Menu

niedziela, 26 lipca 2015

Chałwowy sernik na zimno


Sernik na zimno jest świetnym ciastem na lato i upalne dni. Ja swój zrobiłam delikatnie chałwowy z owocową galaretką, do której wykorzystałam czarną porzeczkę i nektarynki ale można użyć oczywiście innych wybranych owoców. Spód tym razem z kupnych biszkoptów ale jeśli macie więcej czasu to polecam zrobić go samemu. Może być biszkoptowy lub kruchy, dobrze żeby nie miał zbyt intensywnego smaku, a tylko był dodatkiem do masy serowej i galaretki.

Składniki
Spód:
biszkopty
chłodna herbata karmelowa

Biszkopty wykładamy na dno tortownicy i nasączamy je delikatnie herbatą.

Masa serowa:
500 g sera twarogowego do sernika
330 ml śmietanki 30%
2 łyżki tahini
3-4 łyżki syropu klonowego
2 łyżeczki agaru
100 ml mleka lub wody (lub pół na pół)

Śmietankę ubijamy. Ser blendujemy z tahini i syropem klonowym. Agar agar rozpuszczamy w mleku i zagotowujemy, gotujemy około 5 minut nie doprowadzając do wrzenia. Następnie łączymy masę serową ze śmietanką i do powstałej masy powoli wlewamy agar cały czas mieszając, żeby nie zrobiły się grudki. Masę przelewamy na biszkopt i wstawiamy do lodówki, żeby stężała.

Galaretka:
1 szklanka czarnej porzeczki
3 nektarynki
200 ml 100% soku owocowego (u mnie jabłko-granat)
syrop klonowy do smaku w zależności jak słodką galaretkę chcemy zrobić, około 3-4 łyżek (można pominąć ale trzeba uważać bo porzeczki są dość kwaśne)
2 płaskie łyżeczki agaru

W garnku łączymy porzeczki i pokrojone w kostkę nektarynki. Dodajemy sok i syrop (próbujemy czy jest dość słodki). Następnie wsypujemy agar i dokładnie mieszamy. Gdy agar się rozpuści całość zagotowujemy i cały czas mieszając gotujemy 5 minut. Następnie odstawiamy na około 15 minut by lekko stężało. Po tym czasie wylewamy na masę serową i odstawiamy do całkowitego stężenia, najlepiej do lodówki.

Smacznego :)




Letnie owoceUczta pod gołym niebemZ dziećmi i dla dzieci

4 komentarze:

  1. Mmm, musiał smakować bajecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo letni...
    A smak chalwy kocham we wszystkim!
    :)

    Jest mi bardzo milo, ze bierzesz udzial w akcji 'Dla dzieci' na Mikserze.
    Kasia
    www.lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię serniki na zimno, Twój zapowiada się smakowicie :) Miło mi, że bierzesz udział w mojej akcji "Letnie owoce". Pozdrawiam :)
    Izzy

    Zapraszam na mojego bloga :)
    Take it Izzy

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja się cieszę, że mogę brać udział w Waszych pełnych inspiracji akcjach :)

    OdpowiedzUsuń